zaterdag 9 mei 2015

Lekker warm....

Naast de vele knuffels, krijg ik af en toe de vraag of ik ook een dekentje wil haken.
Natuurlijk wil ik dat en het is een leuke afwisseling!!
Zo ook voor dit dekentje.
Heel "gewoontjes" met granny stripes, want een ontzettend leuk effect geeft, omdat je...in mijn geval...om de 2 toer van kleur verwisseld.
Ik ben begonnen met rood, gevolgd door oranje, grijs en wit...rood, oranje, grijs, wit...enz enz
Een simpele rand van (3 toer) vasten erom en het dekentje is af.
Het kindje ligt er straks warmpjes bij.

Zo klein 
Zo bijzonder
Wees welkom 
Lief klein wonder


Wil je ook een (eigen) dekentje maken?
Hieronder een getekend patroon en op de blog van Karin aan de haak vind je een geschreven patroon!


Daarnaast heb ik het (op Facebook bekende) eendje gehaakt met een rammeltje erin.
Erg leuke eend waar ik er zeker meer van ga haken, omdat deze niet al te groot zijn en je mooi je restjes wol/katoen mee op kunt haken!

Op Youtube vind je een filmpje van MrsEmonessy, de ontwerpster van dit ├╝bercute eendje.
Het is in het Duits en (al zeg ik het zelf) prima te volgen!
Wil je toch liever een geschreven versie...die is er ook en te vinden op haar website

Fijne dag!!

*C-b-K* 

1 opmerking:

  1. hoihoi, wat een prachtig dekentje heb je gehaakt. Lieve kleuren. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen